Siedlec, dnia 17.03.2021 r.

GKOŚ.6220.3.2021

 

 

OBWIESZCZENIE WÓJTA GMINY SIEDLEC

 

dla stron postępowania administracyjnego,  którym przysługują prawa rzeczowe do nieruchomości o nieujawnionym stanie prawnym – tj. właścicieli działki 55, obręb Karna, prowadzonego w sprawie wydania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach realizacji przedsięwzięcia polegającego na „Rozbudowie, przebudowie wiat i zmianie sposobu użytkowania na budynek inwentarski do hodowli bydła w istniejącym siedlisku gospodarstwa rolnego znajdującego się na działce nr ew. gr. 41 w Karnie - nr nieruchomości Karna 60", gmina Siedlec, powiat wolsztyński, województwo wielkopolskie.

 

Przez nieujawniony stan prawny należy rozumieć sytuację, w której rejestry lub ewidencje własnościowe dla ustalenia osób, o których mowa w art. 74 ust. 3a ustawy z dnia 3 października 2008r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (Dz. U.        z 2021 r. poz. 247, dalej ooś), nie zawierają danych umożliwiających ich ustalenie w szczególności danych osobowych, w tym adresu, właściciela lub użytkownika wieczystego nieruchomości znajdującej się w obszarze, na który będzie oddziaływać przedsięwzięcie.

 

Na podstawie art. 10 § 1 i art. 49 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 roku Kodeks postępowania administracyjnego (t.j. Dz. U. z 2020 r. poz. 256 z późn. zm., dalej kpa) oraz art. 74 ust. 3fi 3h ustawy ooś

 

Wójt Gminy Siedlec zawiadamia strony postępowania, że:

 

w dniu 26.01.2021 r. na wniosek inwestora: Pana Szymona Przybyłę, zam. karna 60, 64-212 Siedlec, zostało wszczęte postępowanie administracyjne w sprawie wydania decyzji  o środowiskowych uwarunkowaniach realizacji przedmiotowego przedsięwzięcia.

Zgodnie z art. 71 ust. 2 ustawy ooś, uzyskanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach jest wymagane dla przedsięwzięć mogących zawsze znacząco oddziaływać na środowiskoi mogących potencjalnie znacząco oddziaływać na środowisko. Lista takich przedsięwzięć została wymieniona w Rozporządzeniu Rady Ministrów z dnia 10 września 2019 roku            w sprawie przedsięwzięć mogących znacząco oddziaływać na środowisko (t.j. Dz. U. z 2019 r. poz. 1839).

Objętą wnioskiem inwestycję zakwalifikowano zgodnie z ww. rozporządzeniem do

§ 3 ust. 1 pkt 104a, gdzie wymieniono: chów lub hodowla zwierząt, inne niż wymienione w pkt 103, w liczbie nie mniejszej niż 40 DJP i mniejszej niż 210 DJP - jeżeli ta działalność będzie prowadzona:

a) w odległości mniejszej niż 210 m:

-  od terenów lub gruntów mieszkaniowych, rolnych zabudowanych zajętych pod budynki mieszkalne, innych zabudowanych z wyłączeniem cmentarzy i grzebowisk dla zwierząt, zurbanizowanych niezabudowanych lub w trakcie zabudowy, rekreacyjno-wypoczynkowych z wyłączeniem kurhanów, pomników przyrody oraz terenów zieleni nieurządzonej niezaliczonej do lasów oraz gruntów zadrzewionych i zakrzewionych, nie uwzględniając nieruchomości gospodarstwa, na którego terenie chów lub hodowla będą prowadzone

- zrealizowanego, realizowanego lub planowanego przedsięwzięcia chowu lub hodowli zwierząt innych niż norki, w liczbie nie mniejszej niż 40 DJP,

b) na obszarach objętych formami ochrony przyrody, o których mowa wart. 6 ust. 1 pkt 1-5,8i9ustawy z dnia 16 kwietnia 2004 r. o ochronie przyrody, lub w otulinach form ochrony przyrody, o których mowa wart. 6 ust. 1 pkt 1-3tej ustawy,

 

W związku z powyższym oraz na podstawie art. 10 § 1 kpa informuję, że strony postępowania mogą brać czynny udział w każdym stadium postępowania, a przed wydaniem decyzji wypowiedzieć się co do zebranych dowodów i materiałów w sprawie. Zapoznanie się z zebranymi dowodami i materiałami w powyższej sprawie, jest możliwe                w Urzędzie Gminy w Siedlcu (pokój nr 102) w godzinach pracy urzędu. Wnioski i uwagi  w formie pisemnej winny zawierać nazwisko, imię i adres Wnioskodawcy.

 

            Wójt Gminy Siedlec jako organ właściwy do wydania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach, pismem z dnia 17.03.2021 r. znak GKOŚ.6220.3.2021 wystąpił do Regionalnego Dyrektora Ochrony Środowiska w Poznaniu, Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego w Wolsztynie oraz do organu właściwego do wydania oceny wodnoprawnej, o opinię czy planowane przedsięwzięcie wymaga przeprowadzenia procedury oddziaływania na środowisko i sporządzenia raportu oddziaływania. Dla planowanego przedsięwzięcia nie jest wymagane uzyskanie opinii organu właściwego do wydania pozwolenia zintegrowanego na podstawie ustawy z dnia 27 kwietnia 2001 r. - Prawo ochrony środowiska, ponieważ planowane przedsięwzięcie nie jest kwalifikowane jako instalacja,o której mowa w art 201 ust. 1 tej ustawy.

            Zgodnie z art. 74 ust. 3b–3f ustawy ooś, prawo rzeczowe do nieruchomości znajdującej się w obszarze, na który będzie oddziaływać przedsięwzięcie, organ ustala na podstawie dokumentu, o którym mowa w ust. 1 pkt 6, lub innych dokumentów przedłożonych przez wnoszącego podanie, przy czym domniemywa się, że zawarte w tych dokumentach są prawdziwe. Doręczenie dokonane na adres ustalony na podstawie dokumentu, o którym mowa w ust. 1 pkt 6, jest skuteczne.

            W przypadku gdy w dniu wszczęcia postępowania w sprawie wydania decyzjio środowiskowych uwarunkowaniach dokument, o którym mowa w ust. 1 pkt 6, zawiera nieaktualne dane lub w przypadku gdy dane te stały się nieaktualne na skutek śmierci jednej ze stron tego postępowania, nie stosuje się art. 97 § 1 pkt 1 i 4 kpa.

            W przypadku gdy po doręczeniu stronie zawiadomienia o wszczęciu postępowania     w sprawie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach, z wyjątkiem zawiadomienia w trybie określonym w art. 49 kpa, nastąpi:

1) zbycie własności lub prawa użytkowania wieczystego nieruchomości znajdującej się   w obszarze, na który będzie oddziaływać przedsięwzięcie,

2) przeniesienie własności lub prawa użytkowania wieczystego nieruchomości znajdującej się w obszarze, na który będzie oddziaływać przedsięwzięcie, wskutek innego zdarzenia prawnego

- nabywca jest obowiązany, a w przypadku, o którym mowa w pkt 1 – nabywca i zbywca są obowiązani, do niezwłocznego zgłoszenia organowi właściwemu do wydania decyzji  o środowiskowych uwarunkowaniach danych nowego właściciela lub użytkownika wieczystego.

            Stosowanie do treści art. 41 kpa strony oraz ich przedstawiciele i pełnomocnicy maja obowiązek zawiadomić organ administracji publicznej o każdej zmianie swojego adresu,a w razie niedopełnienia tego obowiązku doręczenie pisma pod dotychczasowym adresem ma skutek prawny.

            Niedokonanie zgłoszenia zgodnie z ust. 3d i prowadzenie postępowania bez udziału nowego właściciela lub użytkownika wieczystego nie stanowi podstawy do wznowienia postępowania administracyjnego.

            Nieuregulowany (patrz ust. 3g) lub nieujawniony (patrz ust. 3h) stan prawny nieruchomości znajdujących się w obszarze, na który będzie oddziaływać przedsięwzięcie, nie stanowi przeszkody do wszczęcia i prowadzenia postępowania oraz wydania decyzjio środowiskowych uwarunkowaniach. Do zawiadomień o decyzjach i innych czynnościach organu osób, którym przysługują prawa rzeczowe do nieruchomości o nieuregulowanym lub nieujawnionym stanie prawnym, stosuje się przepis art. 49 kpa.

           

            Strony postępowania zostały ustalone na podstawie dostarczonego przez wnioskodawcę załącznika graficznego – mapy z zaznaczonym przewidywanym terenem, na którym będzie realizowane przedsięwzięcie, oraz z zaznaczonym przewidywanym obszarem na który będzie oddziaływać to przedsięwzięcie (o którym mowa w art. 74 ust. 3a zdanie drugie ustawy ooś)- tzn. działek usytuowanych w zasięgu oddziaływania planowanej inwestycji.  

 

            Zawiadomienie uważa się za dokonanie po upływie 14 dni od publicznego ogłoszenia.

Informacje dotyczące w/w planowanego przedsięwzięcia udzielanie są w Urzędzie Gminyw Siedlcu (pokój nr 102) w godzinach pracy urzędu.

            Podanie do publicznej wiadomości następuje poprzez zamieszczenie na tablicy ogłoszeń Urzędu Gminy Siedlec, na tablicy ogłoszeń wsi Karna oraz na stronie internetowej Biuletynu Informacji Publicznej – www.bip.siedlec.pl

 

 

Wywieszono na tablicy ogłoszeń:

 

 

 

Od dnia ……………………..do dnia ……….………włącznie.

 

Zdjęto z tablicy ogłoszeń:……………………