Zatwierdzenie podziału nieruchomości


Podstawa prawna

• Art. 93 ust. 1, art. 97 ustawy z dnia 21 sierpnia 1997 r. o gospodarce nieruchomościami (Dz. U. 2020, poz. 1990 ze zm.)

• Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 7 grudnia 2004 r. w sprawie sposobu i trybu dokonywania podziałów nieruchomości (Dz. U. z 2004r. nr 268, poz. 2663)

Wymagane dokumenty

  • Protokół z przyjęcia granic,

  •  Wypis z rejestru gruntów,

  • Kopia odpisu z księgi wieczystej,

  • Wykaz zmian gruntowych,

  • Mapa z zaznaczonym projektem podziału – 5-6 egzemplarzy.


Formularz wniosku

Dostępny w Biurze Obsługi Interesanta.

Miejsce wykonania usługi

Referat Rolnictwa, Planowania Przestrzennego i Zarządzania Kryzysowego (biuro nr 14)

Tel. 68 3848521, wew. 21


Opłaty

Zwolnione z pobierania opłaty skarbowej.


Czas realizacji usługi

30 dni od złożenia wniosku wraz z wymaganymi dokumentami


Sposób wykonania usługi

Wniosek należy złożyć w Biurze Obsługi Interesanta

Sprawdzenie dokumentów załączonych do wniosku; analiza przepisów prawa, wydanie decyzji zatwierdzającej podział nieruchomości.


Tryb odwoławczy

Od decyzji przysługuje odwołanie do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Lesznie, za pośrednictwem Wójta Gminy Siedlec w terminie 14 dni od dnia doręczenia decyzji.


Uwagi

Decyzja staje się ostateczna po upływie 14 dni od daty doręczenia decyzji stronom postępowania, jeśli żadna z nich nie wniesie odwołania.