Do zadań stanowiska ds. Promocji i Integracji z Unią Europejską należą sprawy:

1) inicjowania imprez promocyjnych gminy Siedlec oraz współdziałania z innymi podmiotami w ich organizacji,
2) planowania i realizacji przedsięwzięć związanych z promocją gminy,
3) planowania i realizacji budżetu promocyjnego gminy,
4) inicjowania i koordynacja działań w zakresie publikacji informatorów, opracowań i wydawnictw promocyjnych, aktualizowania strony internetowej gminy,
5) współpracy z innymi instytucjami zajmującymi się promocją w tym także organizacjami pozarządowymi,
6) przekazywania informacji do prasy, radia, telewizji o działalności gminy
7) śledzenia, gromadzenia, komentowania informacji dotyczących gminy, ukazujących się w środkach masowego przekazu,
8) prowadzenia spraw uczestnictwa Gminy Siedlec w Stowarzyszeniu Regin Kozła,
9) gromadzenia informacji o Unii Europejskiej, np. opracowań, publikacji, folderów,
10) przekazywania informacji o Unii Europejskiej, np. opracowań, publikacji, folderów,
11) popularyzacji wiedzy i Unii Europejskiej przez zamieszczanie w lokalnej prasie stosownych publikacji,
12) utrzymania bieżących kontaktów z Centrami Informacji Europejskiej,
13) udziału w szkoleniach, seminariach itp. Na temat środków tzw. pomocowych będących do dyspozycji państw aspirujących do członkostwa w Unii Europejskiej,
14) koordynacja współpracy z organizacjami pozarządowymi.