PRZENIESIENIE DCYZJI O WARUNKACH ZABUDOWY

NA INNEGO INWESTORA

 

 

Podstawa prawna:

1.   Art. 63 ust. 5 ustawy z dnia 27 marca 2003 r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym (tekst jednolity Dz. U. z 2022 r., poz. 503).

2.   Art. 104 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r.- Kodeks postępowania administracyjnego (tekst jednolity Dz. U. z 2021 r. poz. 735 ze zm.)

3.   Załącznik, część I, pkt 9 oraz część IV ustawy z dnia 16 listopada 2006 o opłacie skarbowej (tekst jednolity Dz. U. 2021, poz. 1923 ze zm.).

 

Wymagane dokumenty:

1.   Wypełniony formularz wniosku.

2.   Dowód wniesienia (uiszczenia) opłaty skarbowej.

3.   Oświadczenie strony, na rzecz której decyzja została wydana, o wyrażeniu zgody na przeniesienie tej decyzji na rzecz innej osoby (oryginał).

4. Oświadczenie Wnioskodawcy dot. woli przyjęcia na siebie wszystkich warunków zawartych w decyzji o ustaleniu warunków zabudowy (oryginał).

5. Pełnomocnictwo - w przypadku ustanowienia pełnomocnika (oryginał lub urzędowopoświadczony odpis) wraz z dowodem uiszczenia stosownej opłaty.

      Pełnomocnictwo może być złożone w oryginale, w wypisie lub w potwierdzonej kopii. Kopia musi być potwierdzona np. notarialnie (nie może to być kserokopia).

 

Formularz wniosku:

1. Gotowy formularz.

2. Gotowe oświadczenia.

 

Miejsce wykonywania usługi:

Referat Rolnictwa, Planowania Przestrzennego i Zarządzania Kryzysowego

Pok. 16, tel. 68 384 85 21 w. 19

 

Opłaty:

1.  Opłata skarbowa za przeniesienie decyzji o warunkach zabudowy na rzecz innej osoby:  56,00 zł.

2.  Opłaty uiszcza się na rachunek bankowy UG w BS Siedlec nr 58 9660 0007 0000 0606 0200 0001.

3.  Opłaty można dokonać również w Biurze Obsługi Interesanta w formie bezgotówkowej (płatność kartą).

 

Termin realizacji:

Do 30 dni, a w sprawach szczególnie skomplikowanych do 60 dni.

 

Sposób doręczenia wniosku:

1.   Osobiście: w Biurze Obsługi Interesanta;

2.   Pocztą tradycyjną: ul. Zbąszyńska 17, 64-212 Siedlec;

3.  Drogą elektroniczną: jeśli posiadasz Profil Zaufany na platformie ePUAP lub bezpieczny  podpis elektroniczny.

 

 

 

Tryb odwoławczy:

1. Odwołanie wnosi się do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Lesznie za pośrednictwem organu, który wydał decyzję, w terminie 14 dni od daty doręczenie decyzji stronie.

2.  O zachowaniu terminu decyduje data złożenia odwołania w Urzędzie lub data jego nadania w polskiej placówce pocztowej operatora wyznaczonego.

3.  Wniesienie odwołania jest wolne od opłat.

4. W trakcie biegu terminu do wniesienia odwołania strona może zrzec się prawa do wniesienia odwołania wobec organu administracji publicznej, który wydał decyzję.

6.  Z dniem doręczenia organowi administracji publicznej oświadczenia o zrzeczeniu sięprawa do wniesienia odwołania przez ostatnią ze stron postępowania, decyzja staje sięostateczna i prawomocna, co oznacza, iż decyzja podlega wykonaniu i brak jest możliwości zaskarżenia decyzji.

 

 

Uwagi:

1.      Stronami w postępowaniu o przeniesienie decyzji są jedynie podmioty, między którymi ma być dokonane jej przeniesienie.

2.      Doręczenie decyzji pocztą tradycyjną lub odbiór osobisty w UG Siedlec.