PRZENIESIENIE DCYZJI O WARUNKACH ZABUDOWY
NA INNEGO INWESTORA
Podstawa prawna:
1. Art. 63 ust. 5 ustawy z dnia 27 marca 2003 r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym (tekst jednolity Dz. U. z 2022 r., poz. 503).
2. Art. 104 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r.- Kodeks postępowania administracyjnego (tekst jednolity Dz. U. z 2021 r. poz. 735 ze zm.)
3. Załącznik, część I, pkt 9 oraz część IV ustawy z dnia 16 listopada 2006 o opłacie skarbowej (tekst jednolity Dz. U. 2021, poz. 1923 ze zm.).
Wymagane dokumenty:
1. Wypełniony formularz wniosku.
2. Dowód wniesienia (uiszczenia) opłaty skarbowej.
3. Oświadczenie strony, na rzecz której decyzja została wydana, o wyrażeniu zgody na przeniesienie tej decyzji na rzecz innej osoby (oryginał).
4. Oświadczenie Wnioskodawcy dot. woli przyjęcia na siebie wszystkich warunków zawartych w decyzji o ustaleniu warunków zabudowy (oryginał).
5. Pełnomocnictwo - w przypadku ustanowienia pełnomocnika (oryginał lub urzędowopoświadczony odpis) wraz z dowodem uiszczenia stosownej opłaty.
Pełnomocnictwo może być złożone w oryginale, w wypisie lub w potwierdzonej kopii. Kopia musi być potwierdzona np. notarialnie (nie może to być kserokopia).
Formularz wniosku:
1. Gotowy formularz.
2. Gotowe oświadczenia.
Miejsce wykonywania usługi:
Referat Rolnictwa, Planowania Przestrzennego i Zarządzania Kryzysowego
Pok. 16, tel. 68 384 85 21 w. 19
Opłaty:
1. Opłata skarbowa za przeniesienie decyzji o warunkach zabudowy na rzecz innej osoby: 56,00 zł.
2. Opłaty uiszcza się na rachunek bankowy UG w BS Siedlec nr 58 9660 0007 0000 0606 0200 0001.
3. Opłaty można dokonać również w Biurze Obsługi Interesanta w formie bezgotówkowej (płatność kartą).
Termin realizacji:
Do 30 dni, a w sprawach szczególnie skomplikowanych do 60 dni.
Sposób doręczenia wniosku:
1. Osobiście: w Biurze Obsługi Interesanta;
2. Pocztą tradycyjną: ul. Zbąszyńska 17, 64-212 Siedlec;
3. Drogą elektroniczną: jeśli posiadasz Profil Zaufany na platformie ePUAP lub bezpieczny podpis elektroniczny.
Tryb odwoławczy:
1. Odwołanie wnosi się do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Lesznie za pośrednictwem organu, który wydał decyzję, w terminie 14 dni od daty doręczenie decyzji stronie.
2. O zachowaniu terminu decyduje data złożenia odwołania w Urzędzie lub data jego nadania w polskiej placówce pocztowej operatora wyznaczonego.
3. Wniesienie odwołania jest wolne od opłat.
4. W trakcie biegu terminu do wniesienia odwołania strona może zrzec się prawa do wniesienia odwołania wobec organu administracji publicznej, który wydał decyzję.
6. Z dniem doręczenia organowi administracji publicznej oświadczenia o zrzeczeniu sięprawa do wniesienia odwołania przez ostatnią ze stron postępowania, decyzja staje sięostateczna i prawomocna, co oznacza, iż decyzja podlega wykonaniu i brak jest możliwości zaskarżenia decyzji.
Uwagi:
1. Stronami w postępowaniu o przeniesienie decyzji są jedynie podmioty, między którymi ma być dokonane jej przeniesienie.
2. Doręczenie decyzji pocztą tradycyjną lub odbiór osobisty w UG Siedlec.