Do zadań stanowiska ds. Rozwoju Lokalnego i Drogowego należy prowadzenie spraw związanych z rozwojem Gminy oraz zarządzaniem drogami gminnymi i ulicami wiejskimi, a w szczególności spraw dotyczących:

1) dokonywania zamówień publicznych w zakresie inwestycji i remontów prowadzonych na terenie Gminy, z wyłączeniem inwestycji zastrzeżonych do stanowiska ds. Oświaty, Kultury i Zdrowia, a także prowadzenia nadzoru nad realizowanymi inwestycjami i pracami remontowymi,
2) opracowywania programów gospodarczych, w tym wykonywania prac strukturalnych i prognostycznych,
3) gromadzenia informacji o Gminie i przygotowywania materiałów promujących Gminę na zewnątrz,
4) organizowania współpracy ze stowarzyszeniami i instytucjami promującymi Gminę,
5) gromadzenia informacji o środkach finansowych jakie Gmina może pozyskać z zewnątz,
6) projektowania przebiegu dróg,
7) budowy, modernizacji i ochrony dróg,
8) zarządzania drogami, utrzymania porządku i czystości na drogach,
9) prowadzenia ewidencji dróg, ulic i placów
10) określania szczególnego korzystania z dróg, w tym wykorzystania pasów drogowych na cele niekomunikacyjne,
11) koordynacji i obsługi współpracy z innymi zarządcami dróg publicznych,
12) ustalania nazw miejscowości, ulic i obiektów fizjograficznych, numeracji nieruchomości i ustawiania stosownych tablich,
13) komunikacji PKS.