Do zadań stanowiska ds. Gospodarki Gruntami należy prowadzenie spraw z zakresu gospodarki gruntami i wywłaszczania nieruchomości, a w szczególności związanych z:
1) gospodarowaniem i zarządzaniem komunalnymi gruntami zabudowanymi i przeznaczonymi w planach zagospodarowania przestrzennego pod zabudowę, w tym ich zbywanie, oddawanie w użytkowanie wieczyste, użytkowanie, dzierżawę, najmu, użyczenie i w zarząd,
2) ustaleniem ich wartości, cen i opłat z korzystanie z nich,
3) organizowaniem przetargów na nieruchomości komunalne,
4) nabywaniem nieruchomości niezbędnych dla realizacji zadań Gminy,
5) komunalizacją gruntów,
6) prowadzeniem ewidencji gruntów komunalnych,
7) tworzeniem zasobów gruntów na cele zabudowy,
8) pierwokupem nieruchomości,
9) podziałem nieruchomości,
10) przekształcaniem prawa użytkowania wieczystego przysługującego osobom fizycznym w prawo własności,
11) dokonywaniem zamówień publicznych w zakresie prowadzonych spraw.